Butiksskilte giver forretninger en identitet

Butiksskilte giver forretninger en identitet

image

Der findes efterhånden et utal af reklamemuligheder. Det startede med annoncer trykt i avisen eller printet på plakater og sat op på byens mure. Efter en tid blev det udvidet til reklamefilm i fjernsynet. Da

internettet gjorde sin fremkomst, tog det virkelig fart. Nu kan virksomheder let komme i kontakt med deres kunder gennem Instagram, Facebook, og resten af internettet. Det kan ske gennem en annonce eller på mere moderne facon gennem en influencer.

Det er selvfølgelig dejligt for virksomhederne, at de har flere muligheder, og at forbrugerne får reklamer målrettet præcis til dem. Desværre har de mange nye og moderne muligheder en tendens til at overskygge

en ældgammel reklameringsform. Jeg tænker ikke på avisannoncer eller brevkassereklamer. Dem overlever vi nok uden. Jeg tænker på butiksskiltet.

Butiksskilte er den mest banale form for reklame. Den taler direkte til kunden, i det øjeblik de befinder sig nær den fysiske butik. På den måde kan man lokke folk uden egentlig at gøre noget. Hvis skiltet bare

ser tilpas spændene ud, skal de nok gå ind.

image-1

Butikken bliver en sjov del af gadelivet

Det primære formål med et butiksskilt er dog ikke at lokke folk ind. Faktisk er det bare en lille sideeffekt. Butiksskiltes egentlige funktion, er at skabe en fortælling om butikken.

Når man sætter et butiksskilt op, bliver butikken nemlig en del af gadelivet. Det gælder både visuelt og i folks hoveder. På den måde skaber man en historie om butikken i lokalområdet. Folk genkender nemlig

skiltet, og det bliver en del af deres forestilling om området. Derfor vil de være mere tilbøjelige til at handle i butikken.

Hvis du gerne vil knytte din butik til lokalområdet og have flere faste kunder, så er det altså en fordel at have et par gode butiksskilte.